سنجش کلاله

آزمون های آزمایشی سنجش

سنجش کلاله

آزمون های آزمایشی سنجش

کلاس کنکور وتقویتی وآزمونهای آزمایشی سنجش -انتخاب رشته کنکور

آخرین روزهای باقی مانده تا کنکور

sanjesh kalaleh | دوشنبه, ۴ تیر ۱۳۹۷، ۰۲:۲۶ ب.ظ
تا برگزاری آزمون سراسری سال 1397، چند روز بیشتر باقی نمانده است. به همین خاطر، مناسب دیدیم که در ستون «یادداشت هفته» واپسین شماره پیش از برگزاری آزمون سراسری، از چگونگی استفاده بهینه از روزهای آخر مانده به آزمون سراسری و جلسه آزمون با شما سخن بگوییم.
الف آخرین روزهای باقی مانده تا کنکور
1- چند روز قبل از آزمون را به استراحت بپردازید و در این هنگام، دیگر مطالعه مطالب جدید را کنار بگذارید؛ زیرا در این روزهای آخر، این مطالعه فقط استرس شما را بیشتر می‌کند و هیچ ثمری برایتان نخواهد داشت.
2- در این روزها به شناسایی دقیق و کامل حوزه امتحانی خود بپردازید. برای انجام این کار، بهتر است که به شناسایی حوزه امتحانی‌تان از روی نقشه شهر یا منطقه محل سکونتتان اکتفا نکنید؛ بویژه در شهرهای بزرگ یا بسیار بزرگ مانند تهران، شخصاً به شناسایی مسیر رفت و آمد و همین‌طور خطوط تاکسیرانی، اتوبوسرانی، مترو و ... بپردازید تا در روز برگزاری آزمون، هنگام خروج از خانه، با خاطری آسوده به سمت محل برگزاری کنکور حرکت کنید.
3- سعی کنید که در این چند روز باقی مانده تا کنکور، اوقات خود را در کنار خانواده سپری کرده و در این کانون گرم، آرامش لازم را برای حضور در جلسه آزمون سراسری برای خود فراهم نمایید.
4- از پناه بردن به افکار وسواس‌گونه راجع به همه چیز، بویژه موفق شدن یا نشدن در آزمون سراسری، پرهیز کنید. به خاطر داشته باشید که برای موفقیت در آزمون سراسری پیشِ رو، به فکری باز و ذهنی پویا و پر نشاط نیاز دارید؛ پس آن را پریشان نکنید.
5- شب برگزاری کنکور، حتماً غذای کافی اما سبک بخورید و از خوردن غذاهایی که تا به حال نخورده‌اید یا آن دسته از غذاهایی که دارای چربی زیاد و میزان نشاسته بالایی هستند، خودداری کنید؛ همچنین از مصرف مواد کافیین‌دارکه موجب بالا رفتن اضطراب می‌شود، خودداری نمایید.
6- شب برگزاری کنکور، زودتر از شب‌های پیش از آن و به اندازه کافی بخوابید تا سر جلسه آزمون، خواب‌آلود نباشید.
ب روز آزمون سراسری
1- صبح روز آزمون، حداقل یکی دو ساعت زودتر از روزهای قبل از خواب برخیزید.
2- برای بیدار شدن بی‌دغدغه از خواب، می‌توانید به یکی از اعضای خانواده بسپارید که شما را بیدار کند تا آنکه نگران شنیدن زنگ ساعت باشید.
3- اگر به استحمام روزانه عادت دارید، حتماً قبل از خوردن صبحانه و خروج از خانه، برای شروع یک صبح با نشاط، این کار را انجام دهید.
4- صبحانه‌تان را که لازم است شامل مواد مغذی و قندی مثل، مربا، کره و عسل باشد، به طور کامل میل کنید تا از جهت خون‌رسانی به قوای فکری شما در جلسه آزمون، خللی ایجاد نشود.
5- وسایلی که در روز برگزاری آزمون لازم است به همراه خود داشته باشید شامل: شناسنامه یا کارت ملی عکس‌دار، کارت ورود به جلسه، مداد مشکی نرم و پر رنگ به تعداد کافی، پاک‌کن و تراش را از قبل آماده کنید. ضمناً از بردن وسایلی چون تلفن همراه یا ماشین حساب و ... به همراه خود در جلسه آزمون، خودداری نمایید؛ چون به همراه داشتن وسایل پیشگفته در سر جلسه آزمون سراسری، حتی اگر از آنها استفاده نشود، تخلف و تقلب محسوب می‌شود.
6- یک بطری متوسط آب یا آب میوه شیرین، همراه چند شکلات، با خود به جلسه آزمون ببرید تا هنگام تشنگی یا افت فشار خون، از آنها استفاده نمایید.
7- با کفش و لباس مناسب، راحت و خنک در جلسه آزمون حضور یابید.
8- یک ساعت پیش از آغاز آزمون، در حوزه امتحانی خود حضور پیدا کنید و احتمال بروز یا ایجاد مشکلاتی در مسیر حوزه امتحانی چون ترافیک و ... را  نیز در نظر بگیرید.
9- آزمون خود را با یاد خدا آغاز کنید و برای آرامش بیشتر، تنها به او پناه ببرید.
10- پرسش‌ها را به دقت بخوانید و سپس به انتخاب «درست‌ترین» گزینه هر پرسش بپردازید.
11- مواظب باشید که اگر پاسخ سؤالی را نمی‌دانید، به طور حدسی و تصادفی به انتخاب یکی از چهار گزینه نپردازید؛ زیرا در صورت انتخاب پاسخ غلط، نمره منفی برایتان منظور خواهد شد. همچنین اگر به سؤالی پاسخ ندادید، کنار شماره سؤال در دفترچه سؤالات علامت بگذارید تا دچار اشتباه نشوید.
12- وقت لازم برای پاسخ به هر سؤالی را در نظر داشته باشید و سعی کنید که با پاسخ به پرسش‌های آسان‌تر در آغاز، زمانی را برای پاسخ دادن به پرسش‌های دشوار پس‌انداز کنید و در آخر نیز به حل سؤالات دشوارتر بپردازید.

موفق باشید 

  • sanjesh kalaleh

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.