سنجش کلاله

آزمون های آزمایشی سنجش

سنجش کلاله

آزمون های آزمایشی سنجش

کلاس کنکور وتقویتی وآزمونهای آزمایشی سنجش -انتخاب رشته کنکور

مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو راجع به آزمون سراسری سال‌ 1398 و بعد از آن

۱۳۹۷/۰۸/۲۸

بدین‌وسیله به اطلاع تمامی داوطلبان آزمون سراسری می‌رساند که مصوبات چهاردهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورخ 14/8/97 در خصوص میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی و نحوه پذیرش به شرح ذیل است:
1- در آزمون سراسری سال 1398، میزان تاثیر سوابق تحصیلی، حداکثر 30 درصد با تاثیر مثبت اعمال می‌شود؛ به‌ طوری که:
الف- آن دسته از دیپلمه‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی، که دیپلم خود را در سال 1398 و در نظام آموزشی جدید (3-3-6) اخذ می‌کنند­ و امتحانات دروس پایه دوازدهم آنها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار می‌شود، مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دیپلم (پایه دوازدهم ـ سال سوم آموزش متوسطه نظام جدید 3-3-6) به میزان حداکثر 30 درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و به صورت تاثیر مثبت، در نمره‌کل نهایی آنان لحاظ ­می‌شود.
ب- آن دسته از دیپلمه‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی، که دیپلم خود را از سال 1384 تا 1397 در نظام آموزشی قبلی اخذ نموده­‌اند و امتحانات یک‌ یا چند درس آنها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دیپلم (پایه یازدهم ـ سال سوم آموزش متوسطه نظام قدیم) به میزان حداکثر 25 درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و با تاثیر مثبت است، و داوطلبان دارای مدرک پیش‌دانشگاهی ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و هنر، که مدرک دوره پیش‌دانشگاهی خود را از سال تحصیلی 90- 91 اخذ نموده‌اند و امتحانات یک یا چند درس آنها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دوره پیش‌دانشگاهی (پایه دوازدهم ـ سال آخر آموزش متوسطه نظام قدیم) به میزان حداکثر 5 درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و با تاثیر مثبت اعمال می‌شود. در مجموع میزان تاثیر سوابق تحصیلی حداکثر 30 درصد است و به صورت تاثیر مثبت در نمره‌کل نهایی آنان لحاظ ­می‌شود.
ج- سایر دیپلمه‌ها (غیر از بندهای الف و ب) مشمول اعمال سوابق تحصیلی نیستند.
2- حداقل 85 درصد ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز و مؤسسات آموزش عالی کشور، از سال 1398 به بعد «صرفاً با سوابق تحصیلی» و خارج از فرایند آزمون سراسری انجام می‌شود. آیین‌نامه اجرایی این مصوبه، حداکثر تا یک‌ماه آینده در سازمان سنجش آموزش کشور تهیه و پس از تصویب در شورای سنجش و پذیرش دانشجو و قبل از شروع ثبت‌نام آزمون سراسری سال 1398، اطلاع‌رسانی خواهد شد.
3- میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی برای پذیرش رشته‌های با آزمون در آزمون سراسری سال 1399 و بعد از آن، حداکثر ظرف یک ماه از سوی کارگروه، بررسی و جمع‌بندی و پس از تصویب در شورای سنجش و پذیرش دانشجو، اطلاع‌رسانی خواهد شد.
 

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور 

  • sanjesh kalaleh

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.